Gerilim Sever: GERİLİM KİTAP YORUMU: JOSH MALERMAN KAFES

Bu Sitedeki Yazıların Tamamı Gerilim Severin Özgün Yazıları Olup İzinsiz Kopyalanamaz, Paylaşılamaz. İletişim İçin : kirserhan@gmail.com ve Twitter : @Sskngerilim

22 Nisan 2017 Cumartesi

GERİLİM KİTAP YORUMU: JOSH MALERMAN KAFES

Gerilim Kitap YorumuSelam Kitap Severler,

Blogumdaki ilk gerilim kitap yorumuna hoşgeldiniz.

Açıkçası sizlere benim için hayal kırıklığı olan bir kitabı/yazarı yorumlamak istiyorum ne yazık ki..



Efendim öncelikle her zaman olduğu gibi kitabın arka kapak yazısını paylaşayım.


"Görülmemesi gereken korkunç bir şey… Ona atılan bir bakış kişiyi ölümcül bir deliliğe sürüklüyor. Ne olduğunu ve nereden geldiğini ise kimse bilmiyor. Malorie ve iki çocuğu, olayların başlangıcından beş yıl sonra hayatta kalmayı beceren bir avuç insan arasındaydı. Nehrin kenarındaki terk edilmiş bir evde çocuklarıyla yaşayan Malorie, ailesinin güvende olabileceği bir yere gitmenin hayalini kuruyordu. Fakat onları bekleyen yolculuk tehlikelerle doluydu. Tek bir yanlış hamle ölümlerine yol açabilirdi. Ve onları takip eden bir şey vardı. Bu bilinmeyene doğru gözbağının karanlığında yaptığı yolculukta Malorie sık sık geçmişi hatırlıyordu. Bilinmez tehlikenin karşısında bir araya gelerek hayatta kalmaya çalışan, kendisini de aralarına kabul ederek onu da kurtaran ev arkadaşları teker teker aklına geliyordu: Bir zamanlar yabancı olan bir grup insanın birer birer kapısını çaldığı evde kurdukları ortak hayat... Ancak sağ kalan ve kapılarını çalan insanlar arttıkça ortaya yüzleşmeleri gereken bir soru çıkmıştı: Herkesin aniden delirdiği bir dünyada kime güvenilebilirdi?"

Kitabımızın aldığı Ödüller:

This Is Horror Ödülü - En İyi Roman
Michigan Notable Book Ödülü
Bram Stoker Ödülü - En İyi İlk Roman Finalisti
Goodreads En İyi Korku Romanı Finalisti
James Herbert Korku Ödülü Finalisti
Shirley Jackson Korku Ödülleri Finalisti

Ben bu kitabı internette okuduğum çok sayıda olumlu yorum üzerine okumaya karar verdim. Kitabın üzerindeki çok sayıda tanınmış yazarın olumlu yorumları da beklentimi bir tık daha artırdı. Hele "Stephen King severler Bayılacak" demişler baya bi heyecanlandım. Bendeniz sıkı bir Stephen King hayranıyım ve bir "Sadık Okuyucu" olarak üstadın ülkemizde yayınlanan tüm kitaplarına nacizane sahibim ve hepsinide okudum.

Kitaba dizilen methiyeler arasında "Stephen King'in en iyi işleri ile karşılaştırılacak kadar sarsıcı bir roman" demişler ama kusura bakmasınlar bu kitap üstadın yazdıklarının yanına yaklaşamaz bile!! Bu yorumu yapan "Kirkus Reviews" ya hiç King okumamış ya da Malerman'ın editöründen yüklü bir meblağ almış!!

Efendim anlayacağınız üzere dışarıda bir şey var bu şey yada şeyler insanların çıldırmasına ve kendilerini öldürmelerine neden olmakta. Bu açıdan belki biraz Stephen King'in "Sis" isimli romanına benziyor ama onun akıcılığının anlatımının hissettirdiklerinin yanına bile yaklaşamadı..

Evet bir şey var, varda o nedir arkadaş ? Hikayenin sonu tamamıyla açıkta kalmış. Kitap beni ciddi derecede sıktı ve nadiren yaşadığım "okusam da bitse artık" moduna soktu beni..

Tamam yazara saygımız var ama bir kitabı Stephen King in en iyi eserleriyle yarışır sıfata sokmak için cidden güzel sürükleyici ve "biten" bir kitap olmalı diye düşünüyorum bir King Sadık Okuyucusu olarak.

Sonuç olarak King'in yanına bile yaklaşamayan internette abartısı bir kitap okudum ne yazık ki.. Hayır bu bana yetmedi yazarın diğer kitabı "Gölün Dibindeki Ev" ile birlikte almıştım araya gitmesin dedim ama o da daha bir fecaat!! Neyse onuda hemen yorumlayacağım..


Puanım : 2/10 


Özür dilerim ama gerçekten kötüydü!! yaklaşık abartısız 18-20 senedir korku/gerilim ve polisiye/gerilim tarzda kitaplar okudum bundan daha kötü 2 yada 3 kitap okumuşumdur bu kategorilerde..

Neyse,

Eleştirilerinizi bekliyorum..

Blogumdaki diğer gerilim kitaplarına ait yorumlara buradan ulaşabilirsiniz..

Yeni bir gerilim kitap yorumunda buluşmak dileğiyle şimdilik hoşçakalın.

Bol Kitaplı okumalı günler efenim ama böyle kitaplı günler değil !!!




2 yorum:

  1. Nerede ise hepsini okumuşum ben.jennifer i okumadım.okumaya devam.KORKU, POLİSİYE, MACERA..ARAYA TARİHİ KİTAPLAR.Bu malerman kitapları facia.

    24 Haziran 2020 04:11

    YanıtlaSil
  2. Nerede ise hepsini okumuşum ben.jennifer i okumadım.okumaya devam.KORKU, POLİSİYE, MACERA..ARAYA TARİHİ KİTAPLAR.

    YanıtlaSil